FANDOM

Saints Row IV

Fabuła

Na początku gry Protagonista ze Świętymi oraz agentami MI6 Ashą Odekar i Matt'em Millerem musi zabić Cyrusa Temple, który po wydarzeniach z poprzedniej części gry stał się terrorystą i chciał wystrzelić bombę atomową w Waszyngton. Protagonista po zabiciu terrorystów i Cyrusa zaczynał rozbrajać bombę. Gdy wszyscy skończyli się z nim żegnać Protagonista zeskoczył z bomby i wylądował w biurze prezydenta. Po tym wydarzeniu Ameryka pokochała Świętych, Protagonista stał się prezydentem Stanów Zjednoczonych, a pozostali Święci ważnymi postaciami w Ameryce. Podczas konferencji prasowej w Białej Chacie (odpowiednik Białego Domu) na ziemię napadają Zinowie wraz ze swoim przywódcą Zinyakiem porywa większość Świętych w tym samego Protagonistę zostawiając m.in. Olega i Josha. Protagonista pojawia się domu z lat 50-tych, czyli inaczej został wtrącony do symulacji "Steeport lat 50-tych" oraz do pseudoserialu "Leave it to the Saints". Po zejsciu do kuchni zjadł śniadanie przygotowane przez Shaundi która wtedy grała jego żonę, poszedł po gazetę, a następnie ze Strażnikiem który później stał się jego głównym wrogiem w tej symulacji jedzie na spotkanie z fanami, ponieważ dalej był prezydentem. Po przywitaniu się ze swoim fanem zauważa że jego twarz przez chwilę była pikselowa, po czym zaczął klnąć, a następnie uciekać od ludzi za to, że używał wulgaryzmów. Dzwoni do niego Kinzie i mówi mu że miejsce w którym przebywa nie jest prawdziwe, po czym musi zabić policjantów, rozsiać chaos, a następnie zabić strażnika. Później widzi Zinyaka który wyrzuca go potem do innej symulacji grożąc przy tym, że jeżeli jeszcze raz będzie próbował uciec, ten zniszczy jego planetę.Przez jakiś czas Kinzie jest jego przewodnikiem, aż w końcu Protagonista decyduje się wrócić na ziemię. Podczas ucieczki statkiem okazuje się, że przed nim uratowany został jako pierwszy Keith David. Kinzie twierdziła że napotkała go kiedy się wydostała, ale nie chciała już mówić jak się ona wydostała. Kiedy są już przy ziemi Kinzie dzwoni do Olega jednak nie odbiera myśląc że to telemarker.Ta chwila nie trwała długo, ponieważ Zinyak wysadził ziemię. Z tego co mówił Keith zginęło 7 miliardów ludzi. Protagonista poznał nieznanego człowieka który był głównym komputerem symulacji. Święci decydują, że nowym ciałem tajemniczego człowieka będzie CID Zinów. Dzięki czemu CID stał się członkiem Świętych. Jako pierwszy z pozostałych Świętych uratowany zostaje Matt Miller, który przebywał w cyberprzestrzennej symulacji.Kiedy po uratowaniu Matta Kinzie namierza tajemniczy samolot.Nagle Protagonista przypomina sobie, że prawdopodobnie może być tam Johnny Gat.Sprawdza to się, lecz Protagonista zastaje martwego Johnnego, a obok niego siedzi zrozpaczona Shaundi. Po krótkiej cut-scence Shaundi znowu zostaje porwana, po czym Protagonista trafia do baru słysząc krzyki. Okazuje się, że w barze znajduje się Dziecko po przejściach - jeden z członków Synów Samedi z Saints Row 2 przetrzymujący Shaundi z Saints Row 2, kiedy ta miała jeszcze dredy i inny styl oraz była bardziej wyluzowana.W krótkiej cut-scence z ciała Shaundi z Saints Row 2 wychodzi ta obecna Shaundi, która występowała w Saints Row: The Third. Po ratunku Shaundi gracz ma do wykonania trzy misje ratunkowe, w których kolejność wykonywania jest dowolna.W tych trzech misjach Protagonista ratuję Ashe w której głównym wrogiem jest Zła wersja Protagonisty, Pierce'a który walczy w koszmarze z maskotkami napoju Świętych,a głównym wrogiem jest ogromy płyn Świętych nazwany Paul.Trzecią misją jest ratunek Bena Kinga, w której Protagonista trafia do kościoła w Stilwater, a głownymi wrogami są Królowie Podziemia, Duży Tony i Tanya Winters.Gdy wszyscy są uratowani Protagonista drugi raz podejmuje ratunek Johnnego Gata.Trafia do pikselowej symulacji, w której pomaga Johnnemu uratować Aishe, gdy ta zostaje porwana przez Królów Podziemia i Roninów, a głównymi wrogami są Warren Williams i Jyunichi.Następnie na statku Zinów w pancerzu wspomaganym szuka Gata.Tym razem próba uratowania go przebiegła pomyślnie gdy Protagonista widzi całego i zdrowego Gata.Na statku Świętych Gat opowiada, że Zinyak uważał go za silnego przeciwnika, dlatego też postanowił go unicestwić.Przed realizacją planu Bena i Pierce'a, Protagonista opowiada o dość spiętej sytuacji którą widzieli wszyscy Święci kiedy to na staku tuż przed ratowaniem Johnnego Gata, Protagonista pobił Matta Miller, gdy ten powiedział że ratowanie Gata to fatalny pomysł.W trakcie realizacji planu Protagonista, Shaundi, Imprezowa Shaundi, Kinzie i Johnny Gat trafiają do areny Profesora Genkiego muszą wypełnić mordometr, a potem zabić samego Genkiego.W trakcie ucieczki Zinyak trafia na Świętych i porywa Kinzie do symulacji lat 50-tych.Święci dowiadują się też, że Keith David ich zdradził za namową Zinyaka.Kiedy Protagonista idzie po Keitha zostaje pobity przez Zinów, ale Keith pomógł Protagoniscie ponownie stając po stronie Świętych.Nagle przyłapuję ich Zinyak i wciąga ich do innej symulacji.W cut-scence Protagonista widzi Keitha jak się bije z Rowdym Piperem, po czym Keith ucieka, a Rowdy pomaga Protagoniście go odszukać.W następnej misji Protagonista ponownie trafia do symulacji lat 50-tych.Dowiaduje się tam od Matta, że w tamtej symulacji dowodzi Cyrus Temple, po czym musi zniszczyć cztery głośniki i parę ciężarówek propagandy, a następnie ratuję Kinzie.Nadchodzi czas na wielki finał składający się z czterech części.W ostatniej części wielkiego finału Protagonista ubiera na siebie żelazny strój Świętego, po czym zabija Zinyaka urywając mu głowę z kręgosłupem.Po zabiciu Zinyaka Protagonista zasiada na tron i pyta się Świętych czy będzie miał jakiegoś sługę, po czym ukazuje się Zinjay - główny sługa Zinyaka.Gdy Protagonista zadał mu pytanie o przywróceniu ziemi, Zinjay powiedział że ziemi się nie da odnowić, ale istnieje podróż czasowa która przywróciłaby Świętych na ziemię.

Ciekawostki