FANDOM

287px-Morningstar logo.svg
Jutrzenka -
europejski gang działający między innymi w Steelport występujący w Saints Row The Third, gang ten założył zbrodniczy Syndykat, jego przywódcą jest miliarder, belgijski handlarz bronią, Phillipe Loren. Ich główną działalnością jest legalny handel bronią, lecz także są zaangażowani w handel ludźmi i w prostytucje. Ich kolorem jest czerwień i róż. Oprócz Lorena bardzo ważnymi osobami w gangu są Viola DeWynter i Kiki DeWynter, dwie bliźniacze siostry, które mają pod władaniem cały okręg prostytucji w Steelport. Zarządzają one klubem sado-maso "Słowo Bezpieczeństwa". 

Ich siedzibą jest największy budynek w Steelport, wieża Syndykatu, wewnątrz wieży Jutrzenka ma tajny ośrodek klonowania, w nadzieji stworzenia niepowstrzymanych brutali, gigantów wzorowanych na Olegu Kirrlovie

Oprócz wieży Syndykatu Jutrzenka posiada też jeszcze jeden wieżowiec pomiędzy budynkami Deckerów i Luchadores.

Jeżdżą takimi autami jak: Infuego, Justice, CriminalOppressor i Tornado. Ich główne bronie to: pistolety 45 Shepherd, pistolety maszynowe TEK Z-10, strzelba Grabarz, karabin K-8 Krukov, karabin snajperski McManus2015 i wyrzutnia rakiet Niszczyciel.

Kodeks Jutrzenki

Kodeks Jutrzenki zamieszczony na stronie Saints Row.

  1. Wszystko i każdy ma swoją cenę.
  2. Zysk przed przyjaźń.
  3. Chciwość jest dobra.

Członkowie

Jutrzenka posiada w gangu zarówno mężczyzn i kobiety, zdecydowana większość członków jest z Europy, świadczy o tym ich akcent, mają też afro-belgijskie i azjatyckie kobiety w swoich szeregach. Mężczyźni są odziani w czarne garnitury i czerwone koszule, mają luźne krawaty, a niektórzy czarne okulary. A także guziki koszuli z gwiazdą Syndykatu. Kobiety noszą czarny płaszcz i czerwone buty na wysokim obcasie.

  • Phillipe Loren - lider Jutrzenki
  • Viola DeWynter - porucznik
  • Kiki DeWynter  - porucznik, zabita przez Killbane'a
  • Barry (a.k.a. Rasputin) - zleceniodawca zabójstw dla protagonisty, pożniej sam staje się celem zabojstwa
  • Andre - alfons Jutrzenki, Zimos zleca zabicie go
  • Brutus - nieudany eksperyment brutala, Rasputin zleca zabicie go
  • Grigor - kurier Jutrzenki, Rasputin zleca zabicie go, z wyglądu przypomina specjalistę Jutrzenki
  • Dickon - sekretarz Phillipa Lorena, Rasputin zleca go zabić.

Specjaliści

Specjalistą Jutrzenki jest łysy mężczyzna w czarnym płaszczu z czerwonymi okularami. Są uzbrojeni w karabin snajperski McManus2015 z widoczną ścieżką lasera, są w stanie wyżądzić znaczne szkody. Specjaliści ci najczęściej są spotykani w helikopterach strzelając do gracza gdy ten osiągnie trójgwiazdkowy rozgłos, zawsze występują w parach po obu stronach helikoptera, są dość wytrzymali, mają trzykrotnie większe zdrowie niż normalni wrogowie i tak samo jak inni specjaliści nie da się ich złapać.

Ciekawostki

  • W jednej z twierdzy w Saints Row 2 "Hangary Lotniska Wardill" Bractwo spotyka się z pewnym europejskim gangiem. Są przypuszczenia, że to Jutrzenka.
  • Żeński strój członkini Jutrzenki można kupić w sklepie Leather & Lace.
  • Jutrzenka to jedyny gang Syndykatu, który ma poruczników - Violę i Kiki.
  • Po śmierci Philipe'a i Kiki, a także opuszczeniu Jutrzenki przez Violę, dowództwo nad gangiem najprawdopodobniej przejął Killbane tak samo jak przejął przywództwo w Syndykacie.
  • Jutrzenka jest już trzecim z rzędu gangiem, którego kolorem jest kolor czerwony. Innymi takimi gangami były Los Carnales z Saints Row i Bractwo z Saints Row 2.
  • Jutrzenka to jedyny gang, w którym nie ma żadnych unikatowych broni. Deckerzy mają Nocturne, Luchadores Apokapięści, a STAG bronie laserowe.
  • Jutrzenka to najbardziej podła z frakcji, zajmują się handlem ludźmi i niewolnictwem seksualnym, co w wielu międzynarodowych organizacjach jest zbrodnią przeciwko ludzkości. 
  • Specjaliści Jutrzenki mogą mieć odniesienie swoim zawodem i wyglądem do głównego bohatera z serii gier Hitman, Agenta 47.
  • Bardzo możliwe że po zniszczeniu Jutrzenki w Steelport gang przetrwał w europie i dalej prowadzi swoją działalność.