FANDOM

176px-Birk
Josh Birk
- postać występująca w Saints Row: The Third i Saints Row IV. Jest on modelem i aktorem, który razem ze Świętymi napada na bank, by studiować zachowanie gangu, jest on bowiem jednym z aktorów filmu o Świętych z Trzeciej Ulicy. Josh podkochuje się w Shaundi, a Męski Głos 3 dokucza Shaundi w tej sprawie. Shaundi jednak nie odwzajemnia uczuć Birka, a nawet bardzo ją ta sprawa irytuje. 

Josh jest znany z roli Nyte Blayde'a w programie telewizyjnym o tej samej nazwie opowiadającym o łowcy wampirów, który zaraził się wampiryzmem, a teraz jest ścigany przez organizacje, w której niegdyś pracował.

Przedstawiony jest jako prawdziwy idiota, jest on też narcystyczny. To on jest odpowiedzialny za złapanie protagonisty, Shaundi, Pierce'a i Johnnego przez to, że włączył cichy alarm. Następnie zaczyna pracę dla STAG jako ich maskotka, zachęcająca do dołączenia do organizacji. Protagonista szybko chwyta okazję do porwania Birka, próbując zranić STAG. Później gdy STAG atakuje siedzibę Świętych protagonista (zależnie od wyboru) oddaje Josha w ręcę STAG lub przekazuje go Shaundi. Gdy oddamy go w ręcę STAG, oni pomogą przejąć jedną wybraną dzielnicę, a jeśli zatrzymamy Birka, zostanie on naszym ziomalem, będziemy mogli po niego zadzwonić zarówno jak i pod postacią Josha Birka, jak i Nyte Blayde'a.

Saints Row: The Third

Na początku napada na bank wraz z Świętymi, by wczuć się w rolę, którą będzie odgrywał. Zdradza jednak Świętych włączając alarm i uciekając. Po tym zostaje maskotką STAG, zachęca ludzi do dołączenia do tej organizacji w reklamach. Zostaje porwany przez protagoniste w misji Powrót Nyte'a Blayde'a. Potem STAG stara się go odbić, atakując naszą chatę. Mamy wybór, czy oddać go STAG (STAG pomoże nam w przejęciu jednej dzielnicy), czy zostawić go u nas (Josh Birk i Nyte Blayde to ziomal).

Saints Row IV

Po raz pierwszy Josha widzimy, gdy idziemy na konferencję prasową. Możemy przybić mu piątkę, albo odejść. Potem Imperium Zin z Zinyakiem na czele porywa wiele ludzi z Białej Chaty. Niektórzy pozostali na Ziemi, czyli między innymi Josh i Oleg Kirrlov. Potem widizmy tą dwójkę w restauracji spożywającą alkohol i rozmawiającą o roli granej przez Josha - Nyte'a Blayde'a. Wtedy Kinzie Kensington dzwoni do Olega ze statku kosmicznego. Oleg nie odbiera, bo nie zna nikogo z obszaru 217 (kosmosu), twierdząc, że to pewnie telemarketer. Wtedy Zinyak, zgodnie z obietnicą, wysadza Ziemię zabijając siedem miliardów ludzi, włącznie z Joshem.

Rozmowy ziomów

Josh i Shaundi

Josh: "Cześć, moja miłości."

Shaundi: "Przestań tak mówić."

Josh: "Dlaczego walczysz z tym, co masz w sercu?"

Shaundi: "Dlatego, że gdybym zrobiła coś, co czuję w sercu nigdy nie znalazłbyś swojego ciała."

Josh: "Więc przyznajesz, że coś cię powstrzymuje od bycia zranioną. Wiedziałem, że czujesz to co ja."

Shaundi: "(westchnienie)"

Josh i Angel

Josh: "Więc Angel, szukam osobistego trenera, kiedy jestem w Steelport, wchodzisz w to?"

Angel: "Będę trenować każdego kto chce się uczyć."

Josh: "Doskonale. Więc od czego chcesz zacząć? Kondycja? Pilates? Yog ?"

Angel: "Dziurawienie uli."

Josh: "C-co ?"

Angel: "Zanim zaczniemy trenować twoje ciało, musimy wytrenować twój umysł."

Josh: "Tak...Tak...Kocham to."

Josh i Kinzie

Kinzie: "Wiesz, najpierw myślałam, że Nyte Blayde to sztuczka mediów, które próbowały zatuszować nasz problem wampirów."

Josh: "Tak, nie sądzę, żeby to był..."

Kinzie: "Wtedy zrozumiałam, że to po prostu gówniane show z wampirami."

Josh: "Co za ulga."

Kinzie: "Oczywiście, w tym momencie zdałam sobię sprawę, że zdałam sobię sprawę, że naprawdę mi się to spodobało. Tak jakby mówił do mnie."

Josh: "To... to cudownie."

Kinzie: "I w tym momencie zdałam sobię sprawę, że to dlatego, że składa się idealnie w 31. teorię."

Josh: "C-co ?"

Kinzie: "31. teoria. Wszystko co ważne jest zliczane do 31. Sezon 3 Nyte Blayde'a, najlepszy, wyemitowany w styczniu miał 13 odcinków."

Josh: "Nie mam...pojęcia, o czym ty... mówisz."

Kinzie: "Jesteś dobrym aktorem."

Josh i Oleg

Josh: "Żołnierz człowieka pracującego, huh ? Wiem przez co przechodzisz."

Oleg: "Naprawdę ?"

Josh: "Grałem Torvalda w "Domu lalki", kiedy miałem dziewięć lat."

Oleg: "Nigdy więcej się do mnie nie odzywaj."

Josh i Viola

Josh: "Trzymaj się z dala ode mnie, kusicielko."

Viola: "Czekaj, co ?"

Josh: "Moje serce należy do Shaundi i nie spadnie do zdrady."

Viola: "Josh, nie chcę z tobą spać."

Josh: "Naprawdę ?"

Viola: "Tak."

Josh: "Złośliwie."

Josh i Zimos

Josh: "Hej Z, słuchaj, będę naprawdę wdzięczny, jeśli nie powiesz nic o imprezie Nyte Blayde'a"

Zimos: "Twój sekret jest ze mną bezpieczny, kochanie."

Josh i Burt

Josh: "Hej Burt, masz chwilę dla innego praktykującego rzemieślnictwo ?"

Burt: "Co jest, dzieciaku ?"

Josh: "Więc, tak sobie myślałem... Czy chciałbyś się włączyć w Nyte Blayde'a ?"

Burt: "O czym ty mówisz ?"

Josh: "Definitywnie jako gość w serialu, przynajmniej, ale założę się, że mógłbym porozmawiać z producentami o dodaniu ciebie do serialu."

Burt: "Nie! Co to do diabła Nyte Blayde ?"

Josh: "Czy ty nie jesteś zaznajomiony z eksplozjami transmedialnymi, które podjęły ten świat przez tą burze ?"

Burt: "Nie."

Josh: "Gram Nyte Blayde'a, łowcę wampirów, który przysięgał zniszczyć je wszystkie."

Burt: "Wampiry ?"

Josh: "Tak."

Burt: "Myślę, że ta moda minie."

Josh: "Ale... ty nawet nie widziałeś żadnej części."

Burt: "Słyszałem wystarczająco. Powodzenia, dzieciaku. Spróbuj na strzał."

Ciekawostki

  • Nyte Blayde został porównany przez twórców Saints Row do serialu McBain z Simpsonów.
  • Pierwotnie Josh miał być zatrudniony jako porucznik po misji "Zabawa ze STAG".
  • Gdy był w niewoli u Świętych oświadczył się Shaundi sześć razy. Bez skutku.
  • W radiu można usłyszeć wywiad Josha, gdzie mówi o tym, że jest taki jak inni popierając to słowami "Mój lokaj wkłada mi nogę najpierw w jedną nogawkę spodni, a potem drugą, tak jak wszyscy inni."